Operationeel Manager – Santino

Ben jij een ervaren Operationeel Manager die energie krijgt van het optimaliseren van processen en het aansturen van teams? Ben jij ondernemend, proactief en wil jij bijdragen aan het verdere succes van Santino? Bij Santino, een toonaangevend bedrijf in de werkkledingindustrie, zoeken we een ambitieuze Operationeel Manager!

Wat houdt de functie in?

Als Operationeel Manager bij Santino draag je de verantwoordelijkheid voor het coördineren en optimaliseren van verschillende afdelingen en dagelijkse bedrijfsactiviteiten. Je zorgt ervoor dat alle processen efficiënt en soepel verlopen. In deze rol ben je de rechterhand van de General Manager van Santino en werk je nauw samen om te garanderen dat onze processen en leveringen voldoen aan de hoogste kwaliteitsstandaarden. Met jouw inzet en leiderschap draag je direct bij aan het versterken onze positie als toonaangevende textielpartner in de workwear-branche.

Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Fungeren als rechterhand van onze General Manager door ondersteuning te bieden op uiteenlopende vraagstukken zowel op operationeel- als salesgebied.
  • Daarnaast fungeer je als verbinding naar Vespo Groep en ben je aanspreekpunt voor de collega’s van Vespo groep rondom operationele zaken binnen Santino.
  • Leidinggeven aan het operationele team binnen Santino, bestaande uit Sales Support, Stock planning en Quality Control.
  • Actief bijdragen aan en implementeren van strategische groei-initiatieven en (interne) procesverbeteringen om onze marktpositie verder te versterken.
  • Het ontwikkelen van doelgerichte plannen voor internationale uitbreiding en het uitwerken van groeistrategieën.
  • Analyseren van salesbezoeken om de gestelde verkoopdoelen te realiseren.
  • Ondersteunen van de afdelingen Sales, Purchase en Quality Control door middel van operationele inzichten en strategisch advies, bewaken van voortgang en resultaten en zorgen voor een optimale samenwerking.
  • Verbeteren van samenwerkingsprocessen met dienstenleveranciers en supply chain leveranciers, in samenspraak met Vespo groep, om continuïteit en efficiëntie te waarborgen.
  • Medeverantwoordelijk voor het opstellen, monitoren en beheren van (kosten) budgetten en identificeren van kostenbesparingsmogelijkheden, zonder kwaliteitsverlies.
  • Opstellen van rapportages en analyses om de prestaties van de operatie te monitoren en te verbeteren. Deze rapporteer je aan de General Manager van Santino.  

Wie zijn wij?

Met ongeveer 70 professionals zijn wij dagelijks actief in twee markten: Home textiles en Workwear. De categorie Workwear valt onder Santino, gevestigd in Hapert, en verkoopt het merk Santino. Daarnaast verkoopt Vespo, gevestigd in Eindhoven, kwalitatief bad-bed en keukentextiel, waaronder de populaire merken Walra, Byrklund en Dindi. Tevens maken we binnen Vespo Groep textiel op maat voor onze klanten.

Vespo Groep fungeert, op een no-nonsense manier als schakel tussen leveranciers en klanten, verspreid over de hele wereld. Samen zorgen we er bij Vespo Groep voor dat de passie voor textiel gedeeld en verspreid wordt. Vespo Groep is een familiebedrijf waarbij de kernwaarden ook doorklinken in de bedrijfscultuur. Belangrijke begrippen in deze cultuur waar het de omgang met klanten betreft zijn: eerlijkheid, klantgerichtheid en gedreven ondernemerschap. Intern gelden deze cultuurwaarden ook, aangevuld met een sfeer die zich laat typeren als laagdrempelig, loyaal, humorvol, een beetje bourgondisch, maar ook praktisch en oplossingsgericht.

Als dynamische handelsorganisatie, is Vespo Groep, zoals gezegd van oudsher familiebedrijf, inmiddels een zeer gedrevenheid internationale, commerciële en professionele organisatie met een omzet van ruim €100 Mil. Met prachtige werklocaties in Hapert en Eindhoven (Strijp S & Parklaan). Vespo Groep verkoopt naast haar eigen merken private label voor veel bekende A merken en klanten, met een eigen Sales team.

Natuurlijk wil jij bij ons komen werken! Omdat:

  • Je komt te werken in een geweldige, gastvrije werkomgeving. Daarnaast kenmerkt het familiebedrijf zich met een informele, bourgondische en open werksfeer.
  • Een passend salaris bij je werkervaring en opleiding.
  • 28 vakantiedagen.
  • Een aantrekkelijke pensioenregeling.
  • Een bonusregeling om je inzet te belonen.
  • Auto van de zaak, telefoon en laptop.
  • Een dynamisch en gezellig team dat altijd klaar staat om elkaar te helpen en kennis te delen.
  • Er worden binnen Vespo groep meerdere leuke activiteiten georganiseerd, waaronder dagelijks een gezamenlijke lunch, een vrijdagmiddag borrel en ieder kwartaal een happy hour. Dit om het familie gevoel te versterken!
  • Daarnaast werkt Vespo groep met een 38-urige werkweek.

Wat verwachten we van jou?

Functiegerichte competenties:

Je past het beste wanneer jij je herkent in de volgende competenties:

  • Initiatief nemen, betrokkenheid, samenwerken, commercieel- en aanpassingsvermogen, zelfstandig en -sturend, analytisch, stressbestendig en accuraat.

En daarnaast in het volgende:

Vaardigheden:

  • HBO/WO diploma in Bedrijfskunde, Commerciële Economie of vergelijkbaar
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke leidinggevende rol, bij voorkeur in textiel-of retailsector.
  • Sterke leiderschapskwaliteiten met een resultaatgerichte en hands-on mentaliteit.
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelste taal. 
  • Je bent fulltime beschikbaar (38 uur).

Spreekt deze vacature jou aan of heb je vragen? Aarzel niet en neem contact op, onze mensen staan altijd klaar om je te woord te staan.

Contactpersoon:
Angela Kerkers
HR Adviseur
hr@vespogroep.nl

Interesse in onze mooie textielproducten? Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Neem contact op